Minął termin składania ofert w przetargu na remont wiaduktu WD-7 Zawada nad drogą ekspresową S3. To już czwarte postępowanie przetargowe dla tego zadania, ponieważ wszystkie poprzednie zostały unieważnione z powodu ofert przekraczających budżet inwestora. Tym razem jednak dwie mieszczą się w zakładanej przez GDDKiA kwocie.
Przedmiotem zamówienia jest remont obiektu nad S3 w km 187+260. Zakres planowanych robót obejmuje m.in remont ażurowych umocnień stożków nasypowych poprzez wymianę na umocnienia pełne; remont umocnień skarp (płyty betonowe) przy przyczółkach (pod przęsłami skrajnymi) wraz z uformowaniem odsadzek i wykonaniem schodów roboczych umożliwiających dostęp do ław podłożyskowych; oczyszczenie i naprawę powierzchni betonowych istniejących schodów skarpowych wraz z całkowitą renowacją zabezpieczenia antykorozyjnego balustrad; remont nawierzchni bitumicznej na dojazdach do obiektu poprzez frezowanie i ułożenie nowej warstwy ścieralnej, wymianę nawierzchni oraz izolacji na obiekcie wraz z oczyszczeniem i naprawą odsłoniętej płyty pomostowej czy też wykonanie nowych dylatacji (dylatacje bitumiczne).
Trzy niepowodzenia
Jest to już czwarta próba wyłonienia wykonawcy dla tego zadania. Poprzednie trzy przetargi zostały unieważnione, ponieważ wszystkie składane oferty przekładały budżet, jaki inwestor zamierzał przeznaczyć na to zadanie.
W pierwszym postępowaniu przetargowym do GDDKiA zgłosiło się trzech wykonawców. Zamawiający chciał sfinansować remont wiaduktu nad S3 za maksymalnie 2 435 518,74 zł, podczas gdy najtańsza oferta – złożona przez konsorcjum Niwa Szczecin i ITB – wynosiła 2 654 617,78 zł. Pozostałe oferty to natomiast 3 306 080,94 firmy Nowak-Mosty oraz 2 983 789,86 zł Zielonogórskiego Przedsiębiorstwa Budowy Mostów. Za drugim razem, przy takim samym planowanym budżecie Generalnej Dyrekcji, wpłynęła jedna oferta. Firma Nowak-Mosty zaoferowała 2 814 597,2 zł.
Za trzecim razem w przetargu ponownie wystartowały trzy firmy i kolejny raz najkorzystniejsza była oferta Nowak-Mosty, jednak ponownie nie zmieściła się ona w tym samym budżecie, wynosząc tym razem 2 762 349,34 zł. Pozostałe oferty złożyły Primost Południe – 3 924 530,69 zł – oraz Detal Mosty Piotr Włoch Krzysztof Grodzicki – 2 982 095,25 zł.
Szansa na przełom
Do 6 listopada można było składać oferty w czwartym przetargu. Tym razem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała się na zwiększenie budżetu, jaki zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Jest to 3,061 mln zł.
Daje to szanse na przełom. Do zamawiającego wpłynęły trzy oferty i w końcu dwie z nich mieszczą się w budżecie. Najtańszą propozycję – po raz kolejny – przedstawiła firma Nowak-Mosty. Jest to 2,864 mln zł. Drugą, mieszczącą się w budżecie, propozycję złożyła spółka Detal Mosty Piotr Włoch Krzysztof Grodzicki na kwotę 2,992 mln zł.
Ostatnia oferta, która blisko o milion przekracza budżet GDDKiA, należy do Primost Południe i wynosi aż 3,917 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.